Goda vanor smakar & gör gott

Digitalt mat- och träningsupplägg

Våra upplägg passar alla

Det ska vara lätt att välja rätt!

Recepten passar alla runt bordet och råvarorna går att köpa i din närmaste butik. Det är ingen diet utan god, näringsrik och lättlagad mat. Träningen bygger på att det ska vara låga trösklar att komma i gång. Den går att genomföra oavsett var du befinner dig och kräver endast enklare redskap.
träna där du är

Din hälsoresa

Med MyHapp garanterar vi att du kommer att bli starkare och orka mer i din vardag oavsett vilket upplägg du väljer.  Du kommer att få kunskap, inspiration och planering till mat och träning som gör skillnad både fysiskt och mentalt. 

MyHapp är ingen diet eller mirakelkur. Det är en balanserad hälsotjänst som bygger på Nordiska Näringsrekommendationer och är utformat av specialister inom mat, träning och hälsa.

MyHapp är långsiktigt och vi erbjuder därför en abonnemangstjänst, MyHapp Vardag, för endast 99kr/månaden efter ditt upplägg där du får fortsatt tillgång till recept och träning.

Träna där du är

Träningen är enkel och tidseffektiv. Du kan träna var och när du vill, bara träningen blir av. Passen är en kombination av rörlighet, styrka och kondition som går att nivåanpassa.

Du kommer att träna två olika typer av pass, styrka och puls, och bestämmer själv när du tränar vilket pass under veckan. Träningen kräver inga vikter utan endast enklare redskap som träningsband, gummiband och hopprep.

Ät och må gott

Recepten fungerar för alla runt bordet. Maten är varierad, god och lättlagad. Den innehåller mycket näring i relation till energi. Du ska äta regelbundet och måltiderna håller dig mätt. Detta minskar suget efter att småäta.

Du kommer att äta:

Lär dig av framstående experter

Under dina veckor med MyHapp får du utbildning, inspiration och verktyg för att självständigt kunna bibehålla dina nya vanor. Vi arbetar tillsammans med experter för att säkerställa att upplägget är långsiktigt, hållbart och av högsta kvalitet.

coaching-expert

Linda Bakkman

Experter 1

Niklas Hekscher

Community

Forskning visar att vi har större chans att uppnå våra mål om vi delar dem med andra. MyHapp har därför en onlinecommunity som du tillhör och delar dina erfarenheter tillsammans med andra deltagare. 

Visst kan du använda friskvårsbidrag för att köra MyHapp

MyHapp Standard
1999kr

MyHapp Familj
1999kr

MyHapp Tjejmilen
1999kr

MyHapp i telefonen

Så tycker våra kunder

0

%

upplever att tjänsten är hållbar och långsiktig
0
%
skulle rekommendera MyHapp
0

%

känner sig starkare

Om MyHapp

Bra mat- och träningsvanor för hela familjen

Vi tycker att det ska vara lätt att välja rätt. Vi vill erbjuda en enkel, relevant och pålitlig tjänst. Balanserade mat- och träningsvanor för hela familjen, med fokus på tillgänglighet, lärande och låga trösklar. Allt detta i en användarvänlig app.

Företagare som vill ha piggare, friskare och starkare medarbetare?

Hälsosamma medarbetare är mer produktiva och bidrar till ett positivare företagsklimat.

Ladda ner appen

Etablera goda vanor!

Du vet väl om att du kan använda ditt friskvårdsbidrag för att köra MyHapp? Ta ditt steg mot goda vanor idag!

Myhapp i telefonen

FAQ

Vanliga frågor & svar

Vad äter jag i MyHapp?
Vanliga råvaror som går att köpa i välsorterade matbutiker. Mycket grönt, fullkorn och ordentligt med protein i alla måltider. Mindre (rött) kött och salt. Det är ingen speciell diet utan matupplägget bygger på Nordiska Näringsrekommendationer. Inget tillsatt socker och ingen alkohol.

Maten innehåller mycket näring i relation till energi. Måltiderna är regelbundna och håller oss mätta vilket minskar suget efter att småäta. För att alla runt bordet ska kunna äta samma mat så finns tips på hur du kan energiförstärka om du, eller någon annan i familjen, behöver extra mycket energi. Tex barn eller ungdomar som växer mycket, de som har ett fysiskt arbete eller tränar mer utöver upplägget i MyHapp.

Det går att välja ett lakto-ovo vegetariskt upplägg (vegetariskt med mjölk och ägg som enda animalier).
Under graviditeten ställs extra höga krav på näringsrik och varierad mat. Det är precis vad MyHapp innehåller. Att äta lite mindre men regelbundet kan också underlätta vid illamående. Inga opastöriserade ostar eller olämpliga fisksorter ingår i upplägget. Gällande träningen så går den att anpassa så att den känns bra.

Det mesta går att träna utan redskap men i några av passen vill vi att du använder träningsband och hopprep (hopprep för utmanaren som kör ett tuffare spår). I köket behövs ingen avancerad utrustning utan vanliga köksgeråd räcker.

Vår filosofi är att man kan äta allt – bara inte alltid. MyHapp är tillåtande och bygger på vad vi ska äta snarare än vad vi ska utesluta. När det gäller socker och alkohol rekommenderar vi att du avstår från det under programmet. Det är för att slippa ständiga ställningstaganden, om detta tillfälle är ok för ett undantag, och för att vänja dig av vid slentrianmässigt intag av “tomma kalorier” på grund av hunger, trötthet eller känsloreglering. Förhoppningsvis upptäcker du under dessa veckor vilka tillfällen du verkligen värdesätter och vilka du lika gärna kan vara utan.

Vi tycker att det ska vara lätt att välja rätt.

Storyn bakom MyHapp

En av grundare, Pernilla Nilsson mår själv väldigt bra av att äta regelbundet och träna dagligen, och har tidigare erfarenhet av att driva en liknande tjänst som MyHapp. Hon älskar att coacha människor till hälsosamma vanor. Genom sina tidigare erfarenheter har hon fått en stor förståelse för vilket ansvar det innebär att ge människor råd och vägledning kring hur de ska träna och äta -i en bransch som är väldigt utseendefixerad.

I samband med Pernillas medverkan i TV-programmet ”Elitstyrkans hemligheter” på TV4 under 2022, bestämde hon sig för att hon ville ge sig in i branschen igen. Under inspelningen hade de inte tillgång till vare sig spegel, hårborste eller smink. Pernilla förstod hur mycket hon uppskattar äkthet, transparens, och inre och yttre styrka framför kroppsfixering. Hon ville gå samman med någon som delar dessa värderingar och som samtidigt har djup kunskap och erfarenhet av att coacha människor till bättre vanor. Hon fick från flera håll tips om Linda Bakkman och kontaktade henne. Linda upplevde samtidigt en frustration över att det saknades bra verktyg för att gå från kunskap till handling. Hon funderade över olika sätt att sänka trösklarna och göra det lättare att välja den mat vi behöver och mår bra av. När vårt välfärdssamhälle konstant exponerar oss för god, billig och lättillgänglig men näringsgles mat som ger omedelbar belöning blir det viktigt med planering och tydliga verktyg för att tillgodose våra långsiktiga behov. Pernilla och Linda enades om att det måste vara lätt att välja rätt. Och att goda vanor smakar och gör gott. Det blev starten för den spännande resan med MyHapp.

Pernilla Nilsson

Utbildad PT & kostrådgivare

Pernilla har tidigare grundat ett bolag inom digital hälsa. Hon är också utbildad PT och kostrådgivare och har genomfört ett flertal ledarskaps- och business managementutbildningar och kurser.

Tidigare har hon arbetat som inköpare på storbolag under 10 års tid. Numera är hon engagerad i Hemvärnet i Försvarsmakten.

Pernilla springer maraton runt om i världen sedan 2013 och placerade sig i våras på en tredje plats i Dead Sea Marathon, Israel. Hon var med i säsong 2 av Elitstyrkans hemligheter på TV4 där hon under sin medverkan visade på mod och mental styrka då hon utsattes för sina rädslor och fick genomgå några av de hårdaste prövningarna som finns under ledning av fyra före detta elitsoldater.

Pernilla inspirerar genom sin disciplin, karaktär och träningsglädje. Hon visar vägen till att hitta sin inre mentala styrka och hur man går emot sina rädslor. Lite eller mycket träning spelar inte så stor roll, det viktigaste är att få träningen gjord. De dagliga besluten och rutinerna är det som kan bidra till hållbar hälsa över tid.

Linda Bakkman

näringsfysiolog & doktor i medicinsk vetenskap

Linda Bakkman är näringsfysiolog och har doktorerat i medicin (muskelmetabolism) på Karolinska Institutet.

Parallellt med sin forskning och undervisning började hon jobba med att optimera kosten för flera av våra främsta idrottare. Efter 17 år inom elitidrotten började hälsosegrarna alltmer kännas som de verkliga och viktiga vinsterna i hennes arbete.

Linda har under flera år stått för en evidensbaserad och nyanserad röst i kostdebatten som annars tenderar att vara full av tyckare, motstridiga råd och förvirring. Linda har skrivit tre böcker för Norstedts: Maten bakom resultaten (2017), Vego i Världsklass (2019) och Hälsosegrar – den vetenskapliga vägen till ett friskare liv (2022) och är sedan 2018 krönikör i Svenska Dagbladet där hon skriver om kost, hälsa och en aktiv livsstil.

Linda uppskattas i såväl undervisnings- som rådgivningssituationen för sin kunskap, tydlighet, pedagogik och för att hon kan gå från de senaste forskningsresultaten till praktiska och konkreta tips på tallriken. Oavsett om det gäller elitidrottaren som vill förbättra sin prestation eller personer som vill må bättre och orka mer så har Linda stor lyhördhet och är väl införstådd i de dagliga utmaningarna vi står inför. Utifrån det ger hon konkreta tips på hur vi med enkla förändringar kan göra stor skillnad för hälsa, prestation och välbefinnande.